Οι γονείς του δημοτικού ωδείου Πάρου δημοσιοποιούν επιστολή για το θέμα
/ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥ ΕΠΙ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΑΡΟΥ, ΚΥΡΙΟΥ ΚΩΒΑΙΟΥ, ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥ.
Πάρος, 27 Μαρτίου 2023
Στις 13 Μαρτίου 2023, ο Δήμαρχος Πάρου κος Κωβαίος τοποθετήθηκε στην εφημερίδα «Κοινή γνώμη» υποστηρίζοντας την απόφασή του για μετεγκατάσταση του Δημοτικού Ωδείου Πάρου, έμμεσα αντιπαρατιθέμενος με τους Γονείς του Δημοτικού Ωδείου Πάρου. Στη συνέχεια, στις 14 Μαρτίου 2023, η Δημοτική Παράταξη του με ανακοίνωση της στα ΜΜΕ απαντά στον πολιτικό του αντίπαλο για τη Δημαρχία κύριο Κώστα Μπιζά, ο οποίος έλαβε επίσημα θέση για την απόφαση μετεγκατάστασης του Ωδείου.
Αρχικά, ο κύριος Δήμαρχος, για άλλη μια φορά δεν απευθύνεται-απαντάει στους Γονείς που έχουν τοποθετηθεί και ζητούν απάντηση με σειρά ερωτημάτων και επιστολών. Γράφει γενικά, σε απάντηση του πολιτικού του αντιπάλου και μόνο. Στα παιδιά μας και εμάς που είμαστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι που επηρεάζονται από τη συγκεκριμένη απόφαση του, καθώς και στην Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πάρου που με το από 12/03/2023 δελτίο τύπου έχουν λάβει θέση κατά της μετεγκατάστασης του Ωδείου, απαξιεί να απαντήσει. Έχει πάρει τις αποφάσεις του και μας αγνοεί. Αν δηλαδή δεν τοποθετούνται οι διεκδικητές της Δημαρχίας, τότε το πρόβλημα και η αγωνία μας δεν υπάρχουν;
Ο κύριος Δήμαρχος, αναφέρεται σε αναβαθμισμένες δυνατότητες του Ωδείου και αναβαθμισμένο χώρο.
Πρώτα απ’ όλα, η μετεγκατάσταση του Ωδείου αποφασίστηκε όχι για την αναβάθμισή του, αλλά για να εγκατασταθεί στον χώρο του η Πολεοδομία και αυτό εύκολα αποδεικνύεται φτάνει να διαβάσει κανείς τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και του Δ.Σ. της Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π. !
Επίσης, ο υφιστάμενος χώρος καλύπτει τις υπάρχουσες ανάγκες του Ωδείου επαρκώς και έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει περισσότερα τμήματα και γνωστικά αντικείμενα όπως και στο παρελθόν. Διαθέτει δε πολύ μεγάλο χώρο στάθμευσης για την προσέλευση και την αναμονή των Γονέων σπουδαστών. Ο καινούργιος χώρος είναι απλά περίπου 10 τετραγωνικά μέτρα μεγαλύτερος. Αναφέρεται επίσης σε κάποια “κανονική άδεια εκπαιδευτηρίου” που έχει ο προτεινόμενος χώρος. Το Ωδείο μας λειτουργεί ως τέτοιο από το 1989, έχει άδεια λειτουργίας Ωδείου ο αριθμός της οποίας και αναγράφεται στη σφραγίδα του και ποτέ δεν έχει προκύψει κάποιο θέμα. Το καινούργιο κτίριο έχει απλά μια άδεια λειτουργίας εκπαιδευτηρίου και όχι Ωδείου. Ένα Ωδείο χρειάζεται παραπάνω προδιαγραφές, όπως επαρκή ηχομόνωση μεταξύ των αιθουσών (να μπορούν να γίνονται μαθήματα χορωδίας, σολφέζ, θεωρίας ταυτόχρονα με μαθήματα διαφόρων μουσικών οργάνων) και θα πρέπει να θωρακίζεται κατά του εξωτερικού θορύβου.
Η Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη που φέρνουν ο Δήμαρχος και η Παράταξή του στην ανακοίνωσή τους ως παραδείγματα «κινητικότητας των χώρων με επιδίωξη του καλύτερου», έχουν κατασκευαστεί εξαρχής για τη χρήση που προορίζονται. Η εκεί αρχή δεν επιδίωξε να βρει να νοικιάσει όπως- όπως ένα χώρο θέτοντας τους επισκέπτες των χώρων αυτών σε κίνδυνο. Εκεί υπάρχει μεγαλοπρεπέστατος χώρος στάθμευσης που καλύπτει τις ανάγκες και της Λυρικής Σκηνής και της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Η σύγκριση είναι τουλάχιστον ατυχής και το μόνο που μπορεί να προκαλέσει είναι το γέλιο!!!!
Πολύ μεγάλη έκπληξη μας προκάλεσε η επίκληση του κυρίου Δημάρχου και της Παράταξής του στην ασφάλεια ως γνώμονα για τη μεταφορά του Ωδείου για να στηρίξει την επιλογή του, τόσο στην ανακοίνωσή όσο και στο άρθρο της εφημερίδας.
Στην τοποθέτησή του στην «Κοινή γνώμη» αναφέρει:
«Για την επικινδυνότητα του δρόμου θα ήθελα την ευαισθησία όλων των γονέων, γιατί έχουμε δύο Δημοτικά Σχολεία, ένα Γυμνάσιο και ένα Λύκειο, σε κεντρικούς δρόμους, που έχουν μεγαλύτερη κυκλοφορία από αυτό. Έχει βγει η άδεια για το συγκεκριμένο Ωδείο, είναι ένα αδειοδοτημένο εκπαιδευτήριο, και θα γίνει σε αυτόν τον χώρο, οριστικά»
Η ευαισθησία μας και η λογική μας είναι που εδώ και μήνες τώρα δοκιμάζονται και μας ωθούν να αφιερώνουμε τόσο από το χρόνο μας για να επιχειρηματολογούμε για τα αυτονόητα.
Εδώ ο κος Δήμαρχος συγκρίνει ανόμοια πράγματα: τα 4 Σχολεία που αναφέρει βρίσκονται ΟΛΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ. Η κίνηση είναι σαφώς πιο αργή, υπάρχουν, κατά περίπτωση πεζόδρομοι και πεζοδρόμια, ρυθμιστές της κυκλοφορίας κατά την προσέλευση και το σχόλασμα, διαγραμμίσεις. Το προτεινόμενο κτήριο για το Ωδείο είναι σε ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ δρόμο πλάτους 6 μέτρων, με πυκνή και ταχεία κυκλοφορία που περιλαμβάνει βαρέα οχήματα. Επίσης, ακόμη και αν υπήρχε κάποιο Σχολείο με επικίνδυνη πρόσβαση σε δρόμο, θα έπρεπε να αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή και όχι μίμηση.
Τι βαρύτητα έχει το επιχείρημα ότι έχει βγει η άδεια μπροστά στην ασφάλεια; Αλλά ακόμη και έτσι, από την πρώτη στιγμή που εκφέραμε την αντίθεσή μας μας αγνόησε και τώρα επιχειρηματολογεί πως έχει βγει η άδεια;
Στην συνέλευση της ΚΔΕΠΑΠ στις 10 Μαρτίου 2023 αναφέρεται πώς:
«…το διοικητικό συμβούλιο θα απαιτήσει να τοποθετηθούν πριν την έναρξη λειτουργίας του νέου κτιρίου που θα στεγάσει το δημοτικό ωδείο Πάρου τα αναγκαία μέτρα προστασίας και ασφάλειας των μαθητών, κατάλληλη σήμανση, προστατευτικά, διαγραμμίσεις, σαμαράκια και τα λοιπά.»
Παραβλέποντας πως κάποια από τα αναφερόμενα μέτρα είναι παράνομα σε επαρχιακή οδό, και κοινή εμπειρία δεν εφαρμόζονται γενικά, αδυνατούμε να καταλάβουμε πώς θα μπορούσαν τέτοια μέτρα να είναι αποτελεσματικά για τη διασφάλιση της ασφάλειας των προσερχόμενων στο Ωδείο, τη στιγμή που για να φτάσει κάποιος πεζή ως εκεί θα πρέπει να διανύσει μια πολύ μεγάλη απόσταση σε επαρχιακό δρόμο φάρδους 6 μέτρων όπου τα αυτοκίνητα περνούν με μεγάλη ταχύτητα συμπεριλαμβανομένων βαρέων οχημάτων, χωρίς πεζοδρόμιο και χωρίς φωτισμό τις απογευματινές/βραδινές ώρες, ώρες κατά τις οποίες συνεχίζει να λειτουργεί το Ωδείο .
Στο άρθρο της «Κοινής γνώμης», ο κος Δήμαρχος αναφέρει πως:
«Είναι δικαίωμά του κάθε γονέα να επιλέξει για το τι θα κάνει. Εγώ ως γονέας, που έχω και εγγόνια, θα διάλεγα την καλύτερη εκπαίδευση και την ευθύνη για να πάει το παιδί ασφαλές σε έναν τέτοιο χώρο, θα έπρεπε να την έχει ο γονιός, ο οποίος θα μπορούσε να αφήσει κάπου το αυτοκίνητό του, και να πάει το παιδί με ασφάλεια στο Ωδείο»
Να σχολιάσουμε πως:
· έχουμε επιλέξει να πηγαίνουν τα παιδιά μας στο Ωδείο. – ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ.
· Έχουμε την ευθύνη για να πηγαίνει το παιδί μας ασφαλές σε ένα τέτοιο χώρο – ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΑΣ!
Η ΜΕΡΙΜΝΑ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ – ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΥΡΙΩΣ ΟΣΩΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ!!!!
Πράγματι, προτρέπετε να αφήνουμε, κάπου – αόριστα –, τα αυτοκίνητά μας; Δηλαδή, εμείς θα διπλο-παρκάρουμε και θα γινόμαστε βάρος στις παρακείμενες επιχειρήσεις λόγω δικού σας ανεύθυνου σχεδιασμού;
Και βάσει των προαναφερθέντων στην παραπάνω παράγραφο, πώς διασφαλίζεται η ασφάλεια των παιδιών και των Γονέων; Πόσο εύκολα δίνετε την οδηγία «να πάει το παιδί με ασφάλεια στο Ωδείο»!
Λίγες ημέρες πριν, έφυγε ο κοτσαδόρος μιας νταλίκας 100μ πιο πάνω από το προτεινόμενο Ωδείο με αποτέλεσμα να πέσει η καρότσα σε παρακείμενο του δρόμου τοιχίο. Είναι τρομακτικό να σκεφτούμε πως θα κινούνται τα παιδιά μας σε τέτοιες συνθήκες.
Εμείς με τη δραστηριότητα μας επισημαίνουμε ένα πρόβλημα και σημαίνουμε ένα συναγερμό. Σε περίπτωση πραγματοποίησης της μετεγκατάστασης του Ωδείου και ενός ατυχήματος (ή φεύ-δυστυχήματος), τι θα πείτε στους γονείς των παιδιών; Πως φέρουν την ευθύνη;
Ένα άλλο καινούργιο επιχείρημα των τελευταίων ημερών του κυρίου Δημάρχου στην προσπάθεια του να δικαιολογήσει την απόφαση του για την μετεγκατάσταση του Ωδείου είναι η τάχα διευκόλυνση των παιδιών της Νάουσας, των Λευκών και των γύρω Χωριών να μεταβαίνουν σε αυτό. Και αυτό το επιχείρημα είναι άνευ ουσίας καθώς δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς 1 χιλιόμετρο απόσταση και ένας σαφώς πιο επικίνδυνος νέος χώρος μπορεί να θεωρηθεί διευκόλυνση για τα παιδιά αυτά αφού το πρόβλημα της στάθμευσης και της ασφαλούς προσέλευσης ισχύει και για αυτούς. Αντιθέτως προκαλεί μεγάλο πρόβλημα στα παιδιά που έρχονται από τα Νότια Χωριά (Αλυκή, Άσπρο Χωριό, Αγκαιριά και Αντίπαρο) και θέτει σε κίνδυνο τα παιδιά της Παροικιάς αφού πλέον δε θα μπορούν να πάρουν τη δημοτική συγκοινωνία και ή θα τα πηγαίνουν οι Γονείς τους με το αυτοκίνητο και θα υπομένουν τα αναφερθέντα στις παραπάνω παραγράφους ή θα πηγαίνουν πεζή με όλους τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί. Επίσης, τονίζουμε ότι και οι Γονείς των παιδιών της Νάουσας, Λευκών και γύρω Χωριών έχουν ενώσει τις φωνές τους μαζί μας και έχουν υπογράψει τα αιτήματά μας να παραμείνει το Ωδείο στο χώρο που λειτουργεί από την ίδρυσή του.
Εν κατακλείδι, η πραγματικότητα είναι ότι η απόφαση της μεταστέγασης του Ωδείου, βάσει των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και του Δ.Σ. της Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π., πάρθηκε ΜΟΝΟ με γνώμονα την εγκατάσταση στον χώρο του της Πολεοδομίας και οδηγεί στη υποβάθμιση και όχι όπως ισχυρίζεται ο κύριος Δήμαρχος, στην αναβάθμισή του. Αίτημά μας είναι η ανάκληση της απόφαση της μετεγκατάστασης του Ωδείου και η αξιοποίησης του μισθωμένου ακινήτου σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες του Δήμου. Αν ο κύριος Δήμαρχος νοιάζεται πραγματικά για την αναβάθμιση του Ωδείου μας και την παροχή δυνατότητας σπουδής της Μουσικής σε περισσότερα παιδιά των Χωριών της Πάρου (αυτή την στιγμή οι σπουδαστές από τα Χωριά είναι μόνο το 12% και μάλιστα οι περισσότεροι από τα Νότια Χωριά), ας ξανανοίξει και να φροντίσει την λειτουργία των Παραρτημάτων του που λειτουργούσαν κάποτε στα Χωριά (Νάουσα, Λεύκες, Μάρπησα, Αγκαιριά, Αντίπαρο)!
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ:
· Έχει δηλώσει δημόσια την υποστήριξή της με δελτίο τύπου η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πάρου.
· Έχουν τοποθετηθεί δημόσια υπέρ του Ωδείου με δελτίο τύπου και οι δύο υποψήφιοι Δήμαρχοι - κύριοι Μπιζάς και Ροκωνίδας.
· Μέχρι στιγμής έχουμε 370 υπογραφές πολιτών που συντάσσονται ενάντια στην μετεγκατάσταση του Ωδείου και συνεχίζουμε.
Ως Γονείς του Ωδείου θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε την προσπάθειά μας. Το πρόβλημα είναι σοβαρό, το αντιλαμβάνεται έντονα η τοπική κοινωνία και θα είναι ευχής έργο να σταματήσει η διαδικασία της μετεγκατάστασης και να χρησιμοποιήσει ο Δήμος διαφορετικά το εν λόγω ακίνητο.
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ, ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥ
ΑΚΑΛΕΣΤΟΥ ΑΝΝΑ ΑΛΙΦΙΕΡΗΣ ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΙΛΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΑΣΤΑΡΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΟΣΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΕΜΕΛΙΑΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΙΚΑ ΕΥΔΟΞΙΑ ΓΚΙΟΚΑ ΒΕΡΑ ΓΚΙΟΚΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΕΛΙΑΣ ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΚΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΙΑΚΟΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥ ΠΑΝΤΙΜΗ ΖΑΜΠΟΥΝΙΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΖΑΜΠΟΥΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΗΛΙΑ ΣΟΦΙΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΦΑΝΗ ΘΕΜΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΤΣΟΔΕΛΛΗ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΚΑΛΑΤΖΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΚΑΝΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΝΙΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΒΙΑ BRIGITE ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΨΑΜΠΕΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΙΣΚΥΡΑ ΡΙΑ
ΚΛΑΨΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΟΝΤΟΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΕΓΑΝΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ
ΛΟΥΚΗ ΑΝΝΑ ΛΟΥΤΖΙΚΙΩΤΗ ΗΛΕΚΤΡΑ ΜΑΛΙΑΡΗΣ ΑΝΕΣΤΗΣ ΜΠΕΖΑΥ ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΣΟ ΣΟΦΙΑ
ΠΑΝΑΓΑΚΗ ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΗ
ΠΑΤΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΤΕΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΕΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΙΤΣΙΝΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΩΠΟΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΑΜΑΛΤΑΝΗΣ ΗΛΙΑΣ ΣΑΡΡΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΡΡΗΣ ΝΙΚΟΣ ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΣΙΦΝΑΙΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΚΙΑΔΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΠΑΝΟΥ ΦΡΟΣΩ ΣΤΕΦΑΝΙΔΑΚΗ ΛΟΥΪΖΑ
ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΦΛΩΡΑ ΤΖΙΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΣΙΒΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΛΓΚΙΡΗ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΤΣΙΛΙΓΚΙΡΗ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΤΣΙΛΙΩΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΡΑΝΤΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΛΑΡΗΣ ΝΙΚΟΣ
BYRES MELANIE